lördag 6 september 2008

Ett "hemligt" projekt!

Ja, jag antar att det inte blir "hemligt" värst länge - om jag nu skriver om det här! *skratt* Men det är ändå en sån stor sak, att jag vill ta upp det här.

Jag har en tanke inför våren, som verkligen innebär att jättestort steg framåt för mig, rent personligen. Men först lite back-story ... :)
Nästa termin kommer jag förmodligen att läsa två läskurser i GT och skriva min kandidatuppsats i samma ämne. Detta innebär, rent praktiskt, dels att jag inte kommer att några schemalagda föreläsningar, bara handledarträffar och uppsatsseminarier, och dels att jag med stor sannolikhet kommer att ha samma handledare hela terminen.

Vi har en mentor på vår NT-kurs nu, det är första kursen jag går där det förekommer mentorsverksamhet. Vi har visserligen bara haft en träff än så länge, men jag tyckte det verkade vara jättebra, ett bra sätt att fördjupa sig i kursen, lära känna kursare och få tips och hjälp när man kör fast.
Och då slog det mig!

Tänk om jag skulle bli mentor för nybörjarkursen i hebreiska till våren?? *gulp* Det kommer troligen vara samma lärare på den kursen som skall handleda mig, jag har möjlighet att vara med på rättså många föreläsningar i "mentors-kapacitet" eftersom jag inte själv har föreläsningar, och jag är enormt intresserad av ämnet ...
Det skulle ju också vara en merit inför framtiden, att ha varit mentor - och det är verkligen ett enormt steg för mig! Att ta det initiativet, att "leda" en grupp, att vara den drivande kraften ...

Jag har ingen aning om det här är något jag verkligen klarar av och kan förverkliga, framför allt inte eftersom det ligger så långt fram i tiden än - men tanken har definitivt väckts, och det är något som jag får grunna och klura på under hösten ...
OM jag klarar av det, och klarar av det på ett hyfsat bra sätt, tror jag att det vore ett av de största lyft jag har fått under de senaste åren - men som sagt, man ska inte ta i för mycket.

Jag kommer att följa upp det här i bloggen framöver också förstås, och delge vilka tankeutvecklingar som sker hos mig.

Inga kommentarer: